SEA optimalisatie

 

Wat is SEA optimalisatie?

SEA staat voor Search Engine Advertising, ook wel bekend als zoekmachine adverteren. Het verschil met SEO (Search Engine Optimization) is dat er voor SEA betaalt wordt voor het vertonen van bijvoorbeeld een website in de zoekresultaten. Aan de boven- of zijkant van een zoekmachine kan geadverteerd worden. Deze plekken zijn gereserveerd voor advertenties. Advertenties kunnen uit video’s, maar ook uit beelden of teksten bestaan. Met SEA genereer je verkeer naar je website in een korte tijd. Je doet dit door te adverteren op zoekwoorden en hiervoor budget ter beschikking te stellen. Je doel is om zo veel mogelijk relevant verkeer uit je campagnes te halen, tegen lage kosten.


Waarom is SEA belangrijk?

AdWords biedt een aantal voordelen die uw algehele online marketinginspanningen kunnen vergroten. Dit zijn de redenen waarom we normaal gesproken aanraden om met AdWords aan de slag te gaan.

1. Snelheid

Dit is meestal het aantrekkelijkste aspect van een AdWords-campagne en wat zal indruk maken op de meeste bedrijven die tractie online proberen te krijgen. PPC kan veel sneller resultaten opleveren dan organische SEO. Het is letterlijk mogelijk om uw weg naar de top van de zoekmachines onmiddellijk te betalen - het is alleen belangrijk om te onthouden dat het een kortstondige periode aan de top kan zijn als u niet zorgvuldig budgettert. Dit betekent niet dat je helemaal moet stoppen met SEO. Dat kan uw budget maar al te snel opslokken. Het is echter een geweldige manier om verkeer te genereren terwijl uw SEO-inspanningen uw website naar de eerste pagina's van de zoekmachines blijven duwen.

2. Google pusht echt advertenties

Nog niet zo lang geleden plaatste Google slechts een of twee advertenties bovenaan de resultaten van de zoekmachines, en de rest ging naar de rechterkolom. Nu worden alle advertenties boven de organische resultaten geplaatst, wat in sommige gevallen de organische ranglijst onder de vouw kan duwen. Als u zich op een aantal gelokaliseerde zoekwoorden richt, kunnen uw organische resultaten nog verder naar beneden worden gedrukt wanneer Google besluit om Maps-resultaten weer te geven. En het eindigt niet alleen met advertenties in de zoekresultaten. Google geeft meer advertenties op meer plaatsen weer. Shopping-resultaten worden weergegeven in de rechterkolom van de zoekresultaten en soms bovenaan een zoekopdracht naar afbeeldingen. De betekenis is duidelijk. Google wil de mensen helpen die hen helpen. Nogmaals, dit betekent niet dat u zich geen zorgen meer hoeft te maken over organisch zoeken. Het betekent alleen dat AdWords u de kans geeft om voor uw publiek te komen terwijl u uw natuurlijke positie ontwikkelt. Uw SEO moet doorgaan, zodat u de mensen kunt bereiken die de advertenties elke keer overslaan omdat ze de voorkeur geven aan natuurlijke resultaten boven betaalde promoties.

3. Testen

Met een AdWords-campagne kunt u bijna elk aspect van uw inspanningen testen, van de advertentietekst of afbeelding tot de bestemmingspagina en het tijdstip waarop deze aan zoekers wordt gepresenteerd. U kunt de beschikbare tools gebruiken om alles te testen en vervolgens direct wijzigingen aan te brengen. Het draait allemaal om het nemen van weloverwogen beslissingen. Alles is meetbaar en u kunt zien wat werkt en wat niet. U kunt de slecht presterende advertenties snel uit de line-up verwijderen en ze omwisselen voor iets nieuws en efficiënter. Dit soort testen wordt doorgevoerd in andere aspecten van uw campagne. Als u merkt dat bepaalde bestemmingspagina's niet werken, kunt u uw inhoud aanpassen om deze effectiever te maken. U kunt zelfs dezelfde principes gebruiken met uw sociale media en ervoor zorgen dat die advertenties en berichten goed presteren.

4. Mogelijkheden uitbreiden

Alleen omdat u met één set zoekwoorden bent begonnen, betekent niet dat u deze later niet kunt uitbreiden. In feite moet u er altijd voor openstaan ​​om de mogelijkheden uit te breiden met uw zoekwoordenlijst. Dit kan u helpen om echt in te zoomen op de dingen waarnaar uw klanten van nature op zoek zijn. trefwoorduitbreiding.png Dit soort onderzoek zal ook andere delen van uw campagne ten goede komen. Naarmate u meer woorden ontdekt die goed presteren en een hoge conversieratio hebben, kunt u beginnen met uw SEO-inspanningen om die zoekwoorden en onderwerpen op te nemen.

5. Flexibiliteit

AdWords biedt u de mogelijkheid om een ​​reeks variabelen op te geven, van zoektypen voor zoekwoorden tot de exacte tijden en locaties die worden gepubliceerd. U kunt ook advertentie-extensies gebruiken, waarmee u kunt kiezen wat er wordt weergegeven - dit kan contactgegevens of de productafbeelding zijn. U kunt met remarketing ook meer targeten dan first-click-klanten. Hierdoor kunt u contact houden met de mensen die u een keer hebben bezocht maar geen aankoop hebben gedaan. Er is altijd een kans dat ze uw advertentie een paar dagen later zien en hun beslissing heroverwegen. (Meer informatie over remarketing met AdWords en Facebook.) Deze flexibiliteit stelt u in staat om een ​​AdWords-push toe te voegen aan bijna elke andere online marketingstrategie en te stoppen zodra deze zijn beloop heeft. U kunt het bijvoorbeeld gebruiken om veel nieuw verkeer naar uw meest recente hoofdmagneten te leiden of om uw nieuwe producten en deals onder de aandacht te brengen.

6. Houd uw uitgaven onder controle en beheer de advertentiekosten nauwkeurig

Onderdeel van die flexibiliteit is de mogelijkheid om maximale kosten per dag in te stellen. Op deze manier overschrijdt u nooit per ongeluk het budget. U kunt uw uitgaven ook direct wijzigen. Als u veel uitgeeft aan advertenties die goed werken, maar u uw budgetlimiet te vroeg bereikt, kunt u op die manier meer van het budget verschuiven. Als u veel klikken ontvangt, maar niemand converteert en een aankoop doet, kunt u die limiet een beetje verlagen. U krijgt nog steeds de vertoningen, maar hoeft niet zo veel uit te geven aan advertenties die niet onmiddellijk worden geretourneerd. Dit kan ook veranderen op basis van uw succes op andere gebieden. Als uw Facebook-advertenties beter presteren, kunt u uw uitgaven daarheen verplaatsen. Als uw SEO-inspanningen vruchten beginnen af ​​te werpen, kunt u uw uitgaven verminderen en profiteren van de voordelen van uw organische zoekmachinestrategie

Populaire posts van deze blog

SEO Optimalisatie

Webhosting